Friday, December 19, 2008

iT's fRidAY ... hAppY aND saD ...

Selamat hari Jumaat semua .. hehehe .. hari ni aku gigih ke pejabat dengan baju melayu warna ungu .. siap bersampin bagai .. seperti biasa ... songkok bawak jer .. haram tak pakai pun ...takut rosak rambut ler katakan .. hahaha . macam ler cantik sangat rambut tu .. hahahaha ....

neway selalunya hari jumaat ni hari yang best .. sebab ianya hari yang menandakan kedatangan hujung minggu yang pasti untuk bergumbira .. malam tadi aku ngan zaid dah plan nak berdansa malam ini kununnya .. hehehe ... tetapi ... ada berita yang tidak sedap didengar pagi2 nie .. aku telah dikejutkan oleh satu panggilan telefon oleh sahabatku zaid .. awal pagi ni .. aku tengah mamai .. dah bgn .. tapi macam biasa .. tunggu turn nak masuk toilet .. hehehe .... zaid call cakap .. "cap .... kete aku ilang !!!! " aku pun dengan terperanjatnya ... terus soal macam polis .. "macam mana leh ilang ... (hehehe .. bodo skall aku .. ilang sudah pasti kene curik kan .. )" .. "kat mana ilang ..? " ... zaid cakap "depan umah jer" ... ciannya rakan aku sowang nie .... i cakap tak per ... check ngan bank dulu .. kot2 kene tarik ker ... kalau tak der report polis nanti ... aku dengan mamai pn baring balik .. hehehe .. keji kan .. :D

so dengan biasanya bangun dan mandi untuk kepejabat .. terus g pejabat macam biasa ... zaid tepon lagi .. "uwaaa .. memang ilang .. bank kata tak tarik pun" ... i pn cakap "aiyorrkkkk .. ok g buat report polis .. nanti aper2 tepon aku ..." ... cian betul member aku nie .. dah itu ajer lah kete dia ada ... cuti pulak tak der .. kene lah ari ni buat unpaid leave ... cian dia ....macam mana nak buat ekk ... sungguh kesian .. aku pun masuk opis jap .. beli sandwich .. makan ngan minum air milo .. tunggu SUSK masuk .. hehehe .. SUSK masuk jer .. aku cakap .. "bos .. saya nak kuar .. tolong member .. kete dia ilang .. kene curik" .. hehehe .. terus aku cabut .. amik zaid kat LRT Sg Besi ... dan menuju kegemilangan .. hahaha .. menuju ke balai polis yang zaid cakap kat jalan pudu ... sebab balai polis cheras dah tutup rupernyer .... so kami ni dengan gigih meredah jalan pasar yang jem tu .. carik balai polis ... haram tak jmpa ... aku pun tepon aboy .. "dik .. kat mana balai polis jalan pudu" . dia cakap "mana ada .. yang kat jalan bandar tu ada lah" .. mak aih .. jauhnyer ... so aku pun tepon operator .. tanya kat mana balai polis area cheras .. dia cakap ada satu kat maluri .. si zaid pn baru lah teringat .. hehehe ... kami pun menuju ke balai polis tu .... gigih ni aku dengan berbaju melayu k .. bersampin bagai .. macam YB lak .. hahaha .....

sampai ler kami di balai polis .. seperti biasa ... report pun dibuat ... hehehe .. tak der view menarik lah .. hahaha .. paham2 jer lah balai polis kan .. :D ... semuanya biru jer .. hahaha ... kaler uniform ekk .. bukan otak biru ekk .. hahaha .. ok .. ini adalah langkah pertama ekkk sekiranya anda kehilangan kereta ok .. g report polis yer adik2 .. hahaha .. langkah kedua menyusul kemudian iaitu kami diarahkan pegi balai polis pudu dimana pegawai di maluri tu menunjuk arah dengan laju skall dia bercakap menerangkan di mana balai polis pudu tu .. dalam hati aku .. nak kene lepuk si aboy nie .. leh lak dia tak tau di mana .. hahaha ... aku pun bengap gak .. nama jer budak KL ... balai Pudu pun tak tau .. rupernya belakang LRT chan sow lin jer ... ok .. meh pegi jumpa pegawai penyiasat lak ... hehehe ... kenelah siasat pulak .. hehehe .. matiler ko zaid ... soal siasat ler pulak .. hehehe ... itu baru langkah kedua ...zaid dengan kelaparan tu .. cian dia ... tak per ... nasib baik aku ada .. hehehe ...

sudahler siasatan ... kami pun menuju ke tempat insuran kenderaan yer .. adik2 .. itu langkah ke 3 k .. hahaha ... report kat insuran ekk .. nak claim balik .. beli kete bukan macam beli biskut tau .. :D ... hehehe ... mahal tau kete tu ... so report .. dalam claim balik .. walaupun ianya akan mengambil masa 3 hingga 6 bulan ... cian zaid .. patah kaki lah gamaknya .. hurmmm ... tak per .. at least nyawa ada lagi kan ... dah selesai semua .. aku bawak ler zaid g makan McD .. dan hantar dia balik ke rumah .. aku terus balik opis .... dan malam karang .. hehehe ... aksi berdansa jugak katanya ... zaid nak pegi jugak ... hehehe ... boleh kan .... jumpa malam karang di ruangan berdansa .. tataaa ... esok I nak g JB ... jumpa buah hati ... sebab adik angkat aku duk dating .. hehehe ... cian kan .. kesunyian ker gitu .. hahaha ... lu pikirlah sendiri .. JB .. here I come ....

No comments: