Thursday, December 18, 2008

Jalan - Jalang Carik Mangsa ...

Hahaha .. mesti terperanjat beruklah tajuk aku tu kan .. "Jalan-Jalang Carik Mangsa" hahaha .. sebenarnya tajuk yang hendak ditulis adalah "Jalan-Jalan Carik Makan" .. hehehe .. bak kata hazel .. "Acara menternak badan gituh" ...

Last saturday aku, ghan dan zaid pegilah satu restoran yang direkomen oleh zaid yang katanya sedap skall ... terletak di Jalan Tun Razak, berhadapan dengan Kedutaan Amerika .. nama restoran ini 'Delicious' ... hope makanannya sedapp @ delicious seperti namanya lah ekk .. hehehe ... mari uall .. jom masuk .. :D


hurmm .. restorannya agak cozy . hi class sket .. tapi tak kisah .. memandangkan ini malam besday best fren aku zaid ... so aku memang dah decide nak belanja dia kat sini .. hehehe .. tak kisah lah mahal ker tidak .. so redah jer lah uall .. hehehe ...






-asyik RAJA LAWAK dari besday boy dan aku .. hahaha ...-
-adik aku ghan yang tengah cover pose .. sebab ada mamat yang pakai baju sama ngan dia .. hehehe ... -
makanan dah order ... aku makan green curry chicken .. sure lah ngan nasik ... perghh ... ada acar limau bali tuh .. tak pernah aku makan tu .. :D .. ghan lak order red curry duck dimasak dengan laici .. ada nasik gak ngan acar limau bali .. zaid jer yang western ... hehehe .. besday boy lah katakan .. ape lak namanya dish zaid nie .. tak silap ianya kambing .. ala2 lamb chop lah .. meh kita merasa .. :D
-Green Curry Chicken-
-red curry duck with lychee-

-lamb masak apatah .. hahaha-
hurmm .. overall komen jer lah ekk .. hehehe .. nanti i kene lahar lak sebab main komen jer .. :D ... hahaha ... lauk itik ngan ayam tu biasa jer .. green curry tu agak masin sket .. mungkin sebab aku tak suka masin kot .. hehehe .. ayam fresh ... still sweet .. nasik wangi ... dan acar limau bali .. hurmmm .. agak pelik sket .. sebab aku tak pernah makan kot .. very the kampung gituh acar2 nie .. hahaha .... yang lauk itik lak .. agak manis .. manis buah .. sebab ianya dimasak dengan laici .. daging itik pun memang sweet ... so kira sedaplah .. :D ...walllaaaa .. menu yang zaid makan sedap skall .. lamb itu sungguh fresh .. sweet .. sehingga menjilat telinga lah ... hahaha ... so aku rasa tempat ni hebat ngan makanan western kot .. sebab zaid cakap yang western food semua sedapp .. hahaha ... aku ingatkan aku jer yang selalu cakap semua makanan sedap .. bak kata hazel kat aku .. "uall ni semua sedap .. batu ngan kayu pun sedap agaknya" hahaha .. rupenya aku ada kawan yang leh kata semua makanan sedap ekk ... tapi .. naper ekk zaid tak segemuk aku .. hahaha .. zaid .. meh ler amik lemak I sket .. wakakakaka .......
Kami pun menikmati juadah kami .. sehingga habis .. aku ni sebenarnya tengah sorok2 ... hehehe . jangan kantoi ngan besday boy sudah ... tengah plan buat suprise party untuk dia kat redbox karaoke sogo .. hehehe ... semua telah disetkan .. cuma tunggu budak2 geng2 kami bagi green light untuk ke sana selepas kami dinner nie ... so sementara tunggu detik jam 12 malam .. aku order pencuci mulut dengan lilin untuk meraikan besday zaid malam nie .. hehehe . cover version supaya dia tak syak kami ada plan selepas nie .. hahaha ... gigih aku ngan ghan plan nak nyanyi bertiga kat karaoke .. zaid siap kata .. tak per . yang lain sibuk ...kita nyanyi 3 orang jer .. hahaha ... dia tak tau .. ramai yang dah tunggu dia ... jeng jeng jeng ...
- red dates cake katanya with caramel sauce-
kami selesailah makan .. dan agenda seterusnya akan berlangsung selepas ini ... burpppp .. kenyang skalll .. rasa macam nak tido jer ... hahahaha .......ada acara lagi ... Sabar ekk besday boy ... ada agenda lagi ... malam masih muda .. hahahaha .. TUNGGU .... hehehe ..
-dah ghan pose ajerk ... JOM G KARAOKE .. -

1 comment:

Kak M said...

Kalo batu dengan kayu tu lembut pun uol makan jugak kan...