Monday, August 23, 2010

Meletopsss ....

perghhh .. citer pasal tajuk terus fobia aku .. ini gara-gara aksi bunyi letupan di stesen minyak .. hehehe .. ini berlaku pada kereta ku yer .. yang tetiba meletup ... abis berasap satu enjin .. cuaknya tak terkata .. tapi aku rasa lagi cuak tokey stesen minyak dekat umah aku tu .. hehehe ...
hari rabu lepas ... tgk jam awal lagi .. aku dah membeli juadah untuk berbuka puasa ptg tu .. dan dah juga singgah kedai runcit beli ayam separuh konon nak masak untuk sahur nanti .. hehehe ... so lepas bershopping .. (erkkk .. shopping ker aku ? ) aku pun tgk minyak kete dah menyala .. so alang2 otw balik tu singgah ler stesen minyak ... sambil tu teringat gak lama x pump tayar kete ku ini .. nak bagi rasa sedap sket bawak lah .. hehehe ...
dengan tenangnya aku masuk ke stesen minyak tu terus menghala kat tempat pump tayar ... kting ting bunyinya lah mesin pam angin tu .. (korang yang tak tau moh gi cuba pam .. sedap bunyinya .. hehehe ) .. dah selesai ke empat2 tayar aku buh angin . then terus nk isi minyak ... macam biasa ..isilah walaupn x penuh .. (belum gaji maa .. malas nak swipe jer .. ) habis jer isi minyak then aku start enjin kete ku dan terus jalan ... tup tup tengah jalan ni .. POMMMMMP .. satu bunyi letupan yang kuat datang dari kereta aku ... dan aku dengan muka panik + gedik terus park tepi kete .. tgk enjin aku dah berasap ... aku memula ingat tayar aku ke meletop .. ni tgk enjin yang berasap ... terus panik ... tapi yang best ada satu pakcik polis ni lagi panik .. cepat2 amik air ... aku pun lagi ler gelabah capai wallet bagai dari kete .. hehehe .. glamer sat la kat situ .. hehehe ... dalam otak ni .. alamak . bangkrupt lagi ler bulan ni hantar kete masuk workshop ... uwaaaaaa ........ aku terus tepon housemate mintak dia amik aku .. kang ada yang buka kat stesen minyak ni ... dengan gigih kami tolak kete tu park kt situ .. aku pun blah ... arghhh .. esok lah settlekan .. aku dah tak der mood nie ... huhuhu ....
esok pagi awal2 aku da bangun nk g bengkel .. tp aku sure area umah aku ni paling awal bengkel bukak pun kul 10 ... so pegi satu bengkel melayu kat sini ajak ler abang pomen tu tgk kete nk tgk apa masalahnya ... aku macam biasa ler .. merempit ... then Alhamdulillah abang tu cakap x der pape ni dik .. hanya masalah kabel aircond yang pecah .. gas tu yang buat berasap .. ya Allah .. syukur .. aku ingat enjin ker yang meletup ... rupanya bukan .. syukur sangat2 .. then terus lah bawak kete tu ke kedai aircond .. macam biasa kalau kedai pomen ni kan ... itu ini kene tukar ... walaupun kopak sedikit .. tapi tetap kopak dengan belum gaji nie ... huhuhu ... apa2 pun tetap syukur tak teruk sangat ... hehehe .....

1 comment:

cacah said...

wow... drama drama...